Äslskar att få inspiration från andra bloggar! Här har mattiasfitnessmotivation.blogg.se/ visat sitt senaste inköp! Så jag tänkte visa er mitt favorit te just nu!
 

Jag har ju ADHD och med det ett behov att att stoppa i mig allt som ökar energin fort när jag blir trött, på grund av detta har jag varit världens sockerråtta! Jag har testat det mesta för att bli av med suget på kvällarna men jag antar att alla som älskar godis där ute vet hur svårt det är när man på kvällen sätter sig och varvar ner framför tv:n eller datorn. Då slår sötsuget in! Och utan inpulskontroll är det svårt att hindra sig från att stoppa i sig allt sött man hittar.
 
Jag kan gå in på detaljer kring detta men det är ett väldigt uttjatat ämne så istället kommer jag med ett tips! Friggs te sockerbalans är helt underbart! 
 
Så här skriver friggs om det på sin hemsida om teet:
 
Friggs Te+ Sockerbalans är ett rooiboste berikat med krom. Krom bidrar till att bibehålla kroppens normala blodsockernivåer samt gynnar en normal omsättning av proteiner, fett och kolhydrater. Sockerbalans är ett fylligt te med kryddig smak av chai som kombineras med en djup och söt smak av choklad. Eftersom Sockerbalans är ett rött te är det helt fritt från koffein.
 
 

Länkar, adhd, blogg, krom, socker, stoppa, sötsug, sötsuget, te,

Liknande inlägg

3 kommentarer

josefine

09 Feb 2015 10:20

sv: det är helt klart värt att göra egen sushi. det blir mycket sushi för pengarna. lite pilligt men det är roligt också!

Svar: Åh, då måste jag ju testa någon dag! :D
SassySabina

cattastroph

10 Feb 2015 08:52

Äter du medicin för din adhd? Jag har också varit en socker råtta och känner igen det du skriver. Men sedan jag börjat med medicin så förändrades det. Nu får jag sockerchock av allt sött jag stoppar i mig. Jag klarar verkligen inte av att äta socker, så länge medicinen sitter i. Däremot på kvällarna är det svårare att motstå det. Men det går.

Svar: ja jag äter medicin. Man vänjer sig efter ett tag, sen är det som vanligt igen med sötsuget. Sen beror det på man tillåter sig själv att stoppa i sig det oxå ;) Hade jag låtit bli i början så hade nog jag inte haft sånna problem med det nu. :)
SassySabina

Kim

19 Feb 2015 08:40

Tack förtipset! Måste genast ut och leta efter detta te!

Svar: Jag hitta det på ica maxi :)
SassySabina

Kommentera

Publiceras ej