Igår var det fredag! Och som vanligt sätter sötsuget in, men jag va jätte duktig och lät det inte påvärka mig i affären när vi handlade.

I vanliga fall köper jag och äter själv en påse chips (ca: 2000 kcal), dip (650 kcal) och läsk (ca 700 kcal). Tror det är många som gör detta men inte inser vad det är de stoppar i sig. Jag hade ingen koll utan tyckte att det är ju fredag dags att mysa framför Tv:n och njuta av helgen. 

Summan av kakan är nu då under en kväll framför tv:n 3350 kcal... Låt oss säga att vi va trötta och inte orka laga mat tidigare på eftermiddagen så vi beställde en pizza var. Eftetersom våran pizzeria är väldigt generösa med såsen och min Man är allergisk så får jag hans sås säger jag att min pizza går på 2000 kcal.

 

Ja då är vi ju uppe i 5350 kcal helt plötsligt... Jo just de ja det är ju vanligt att man unnar sig en fika oxå mitt på dagen efter lunchen så köpte man en kanelbulle (ca: 250kcal) och en vaniljlatte, min favorit! (360kcal).

 

Så utan alla de andra vanliga målen har jag nu då stoppat i mig nästan 6000 kcal!!!!!! Så då lägger vi till Frukost och lunch. Frukosten brukar jag ligga runt 500 kcal och lunchen samma som frukosten. 

 

Så nu är vi uppe i 7000kcal! På en dag ska man äta runt 1500kcal för att gå ner i vikt då.

 

Såååå Någon som ser något fel?! Kommer nytt inlägg om vad jag faktiskt åt denna fredagen ;) Kan ni gissa? Håll i tankarna att jag håller på att ändra livsstil. 

 

 

Fredagsmys, hälsa, kcal, livsstil, normalt, vikt,

Liknande inlägg

2 kommentarer

Ida

07 Feb 2015 13:41

Oj, mycket kcal! Jag äter nog också lika mycket, ungefär.

Svar: Man tänker ju inte när man väl är där! :P
SassySabina

Glossfashion.com/caroline

07 Feb 2015 15:30

Sv: hej och tack! Gick utbildning i somras :) så i 6 månader ungefär :D

Svar: Kul! Vart gick du? Jag fick mitt diplom för ett par veckor sen ;)
SassySabina

Kommentera

Publiceras ej